The Secrets of My Legacy

Masuk Form 6?

Posted on: June 19, 2007

Tahun 2005 dulu, dekat 5 bulan aku dok terkangkang kat umah… Time tu baru abis SPM. Nak cari keje, rase malas plak… Sementara nak tunggu result SPM tu kuar, aku agak rajin gak meng-apply utk lanjutkan pelajaran… lat unikl, uitm, utm sume ar aku pulun… Just gune result trial exam aku je time tu… Bile kuar result btol, baru la diorang antar surat jwpn suruh daftar masuk… Tu pun kat kojel swasta je… Yg dari kerajaan punye xde pun… Sebab resutl exam aku tu tak berape bagus… tadke yg fail pun… ada 3 subjek yg lulus, yg lain lulus dgn cemerlang… Dalam kekecewaan tu, aku dapat tawaran utk masuk form 6 kat skola aku tu balik… Hahahaha… Jadi otai la aku kat situ… Xramai budak2 yg diterima masuk balik kat situ. Kire aku nih antara yang bertuah ar… Hehehehe… Sampai tarikh yang ditetapkan, aku pun dtg ar melapor diri kat skola lame aku tu… Time tu dtg poyo sket… Style ubah abes… Dressup mcm budak skola swasta yg buat uniform sendiri… Hahahaha… Peduli ape aku… Baru 1st day beb… Cikgu2 disiplin pun xde tegur pape… Last2 cikgu disiplin tarik aku… Dgn kereknye dia saun, Ko dulu skola sini kan? Aku pun jwp ar ye cikgu… Dia balas, Len kali pakai baju lame awak balik.. Siot je.. 1st week tu minggu orentasi… Maklumlah… Ramai pelajar2 baru yg masuk form 6 kat skola aku tu… Banyak giler awek yg cun2… Utk pengetahuan korang sume la, skola aku nih sume budak laki2 je… Dari form 1 sampai la form 5… Sume laki… Kat form 6 je baru campur pompuan… Tu jadi jakun sket… Hehehehe… Dah abis minggu orentasi, baru masuk kelas… Selame nih tak penah tau pun mane satu kelas aku, sape member2 kelas aku… Akhirnya, dapat gak la dgn member2 dari kelas lame dulu… Haa… Kat kelas ni ar aku kenal awek aku… Kelas L6T2.. atau dalam bahasa melayunye 6RT2.. huruf ‘T’ tu merujuk kepada ‘teras’… Sebab blaja subjek2 tu je nanti… Kalo sains, blaja subjek2 sains ar… Disitu la bermulanya kembali kehidupan aku sebagai seorang pelajar… Jalani rutin harian mcm biase balik… Bangun awal pagi, antar adik pi skola, baru aku pi skola… Balik umah, kemas umah sket2, rileks2… Petang plak kalo ada member datang umah, lepak dgn member… Kalo xde, dok je la aku kat umah tu…

2 Responses to "Masuk Form 6?"

bis bile mse blaja awk a???p td dlm artikl btw ada subjek yg cmerlang..kongsi la dgn sy cre awk bljr wlupun bersosial…

slm..nak tanya lepas habis form 6, mcmmn pluang untuk smbg ijazah..klu ada sapa2 ambik f6,gitau ye

Leave a Reply

